Διάλεξη από τον Αντισμήναρχο (Ι) ε.α. Ακριβό Τσολάκη

Την Τρίτη 10 Ιαν 23 πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο « Υπγός (Ι) Νικόλαος Σιαλμάς» της Σχολής διάλεξη στο πλαίσιο της γενικής επιμόρφωσης των Ικάρων από τον Ασμχο (Ι) ε.α. Ακριβό Τσολάκη.

Σύντομο βιογραφικό:

  • Ο Ακριβός Δ. Τσολάκης, γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη στις 17-11-1930. Είναι απόφοιτος της 22ης Σειράς Ιπταμένων της Σχολής Ικάρων, της Αεροπορικής Ακαδημίας των ΗΠΑ, του Πανεπιστημίου της Νοτίου Καλιφόρνιας και του Πολυτεχνείου της Στοκχόλμης σε θέματα Ασφάλειας Πτήσεων. Έλαβε μέρος στο 13ο Σμήνος Κορέας από 1951 έως 1953 (21 μήνες). Εκτέλεσε 160 Πολεμικές Αποστολές ως κυβερνήτης με συνολικά 1.050 ώρες πτήσης και έλαβε 17 ηθικές αμοιβές και μετάλλια. Υπηρέτησε σε διάφορες θέσεις στην Πολεμική Αεροπορία και αποστρατεύτηκε το 1965 ύστερα από αίτησή του, με τον βαθμό του Αντισμηνάρχου Ιπταμένου.
  • Επί 25 χρόνια (1965-90) στην Ολυμπιακή πέταξε σαν κυβερνήτης – εκπαιδευτής από Comet 4B μέχρι Boeing-747, και ως κυβερνήτης μεταφοράς υψηλών προσώπων. Ιδρυτής Ασφάλειας Πτήσεων. Μέλος Flight Safety Foundation (FSF) και International Society of Aircraft Safety Investigation (ISASI) με 42 παγκόσμια συνέδρια. Διατέλεσε Σύμβουλος Ασφάλειας Πτήσεων στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και του Διοικητή της ΥΠΑ.
  • Το 1997 διερεύνησε το ατύχημα Yakovlev 42.
  • Από 1999 έως και σήμερα: Διερεύνησε το ατύχημα κυβερνητικού αεροσκάφους στο Βουκουρέστι το 1999. Προσελήφθη από την εταιρεία HOCHTIEF και ίδρυσε την ασφάλεια πτήσεων στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Με εντολή της Βουλής των Ελλήνων ίδρυσε την ανεξάρτητη Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Ασφαλείας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) το 2002, όπου διετέλεσε πρόεδρος επί 11 έτη και συμμετέχει μέχρι σήμερα. Διερεύνησε 150 ατυχήματα, μεταξύ των οποίων και Β737 της Helios το 2005.
  • Η σχέση του με την Πολεμική Αεροπορία υπήρξε συνεχής και διαρκεί μέχρι σήμερα.
  • Έχει 17.300 ώρες πτήσης και 44 Διακρίσεις και Βραβεία.

Τον Ακριβό Δ. Τσολάκη προλόγισε ο Διοικητής της Σχολής Υποπτέραρχος (Ι) Κωνσταντίνος Καραμεσίνης. Στο αμφιθέατρο παρευρέθηκε το σύνολο των Ικάρων καθώς και επιτελείς της Σχολής.

Η διάλεξη περιστράφηκε στις πολεμικές επιχειρήσεις του 13ου Σμήνους της Ε.Β.Α. στην Κορέα, που διήρκεσε από 11 Νοεμβρίου 1950 μέχρι 23 Μαΐου 1955, με την πραγματοποίηση ενός έργου που ανέρχεται στις 2787 πολεμικές αποστολές που περιελάμβανε βαρύ τίμημα για την Αεροπορία [13 άνδρες και 4 αεροσκάφη C-47 (Dacota)]. Οι στρατιωτικές αρετές, η στρατιωτική αγωγή του συνόλου του προσωπικού, οι οποίες αναδείχθηκαν εκείνη την περίοδο και εν πολλοίς καθόρισαν την ουσιαστική συμβολή της Χώρας μας, αποτέλεσαν αφορμή για αναδρομή και αναφορές του ομιλητή στην φοίτησή του στην Σχολή.

Επιπλέον αναφέρθηκε στις πρώτες προσπάθειες αναβάθμισης της Ασφάλειας Πτήσεων και Εδάφους (ΑΠΕ) στην Π.Α. καθώς και στην «εμφάνιση», του «Επισμηναγού Γεράκη», ψευδώνυμο με το οποίο αρθρογραφούσε στο περιοδικό «Πτήση», τρόπος με τον οποίον επικοινωνούνταν επιτυχώς αεροπορικά θέματα ενδιαφέροντος στους κόλπους της Αεροπορίας.

Με το πέρας της διάλεξης ακολούθησαν οι καθιερωμένες φωτογραφίες και επίδοση αναμνηστικού στον ομιλητή από τον Διοικητή της Σχολής.